Didactics of History I
Study Cycle: 2
Lectures: 30
Seminars: 60
Tutorials: 0
ECTS credit: 9
Lecturer(s): prof. dr. Trškan Danijela
1. Didactic and methodological structure of lessons.
2. Types and formulation of learning goals (Bloom’s and revised Bloom's taxonomies).
3. Selection and structure of contents.
4. Teaching forms of working (class, individual, pair, group).
5. Learning and motivational techniques.
6. Teaching methods (explanation, discussion, demonstration of pictures, reading texts, demonstration of objects, audio and visual sources, experiential learning, active oral history, use of visual, written, material, audio and visual sources).
7. Note-taking (use of graphic sources).
8. Selection and use of (electronic) teaching aids.
9. Annual and daily planning of history lessons.
10. Preparation of written lesson plans.
Students observe history lessons in elementary and secondary schools in Ljubljana.
Trškan, Danijela (ur.) (2002). Izbrana literatura 1. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 124 str. COBISS.SI-ID - 19380578
Trškan, Danijela (ur.) (2002). Izbrana literatura 2. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 104 str. COBISS.SI-ID - 19381090
Trškan, Danijela (ur.) (2008). Izbrana literatura 4. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 155 str. COBISS.SI-ID - 37607522
Trškan, Danijela (ur.) (2016). Izbrana literatura 5. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 225 str. COBISS.SI-ID - 62064482
Trškan, Danijela (2014). E-učbenik za Didaktiko zgodovine I. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za zgodovino, 234 str. COBISS.SI-ID - 53956962
Priporočena literatura:
Trškan, Danijela (2003). Sodobno pisno preverjanje in ocenjevanje znanja pri zgodovini v srednji šoli na izbranih temah 20. stoletja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 194 str.
Karba, Pavla (2005). Zgodovina v šoli v 21. stoletju – vse življenje uporabna popotnica: vodnik za učitelje. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 121 str.
Potočnik, Dragan (2009). Zgodovina, učiteljica življenja: didaktični priročnik za poučevanje zgodovine v osnovni in srednji šoli. Maribor: Pivec, 197 str.
Brodnik, Vilma et al. (2013). Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi, Zgodovina. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 248 str.
Potočnik, Dragan (2013). Viri in pouk zgodovine, (Mednarodna knjižna zbirka Zora, 99). Maribor: Mednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta, 162 str.
Trškan, Danijela (2016). Didaktika zgodovine 1996–2016: prispevki k zgodovini v šoli. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 357 str.
Elektronska učilnica Didaktika zgodovine I: dz2014 (https://e-ucenje.ff.uni-lj.si/login/)