Pedagoško-andragoški dnevi 2025

Utrinek z letošnjih Pedagoško-andragoških dnevov

Utrinek z letošnjih Pedagoško-andragoških dnevov

Na Oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete so v sredo, 29. januarja 2025, v sodelovanju s Centrom za izobraževanje Filozofske fakultete organizirali že tradicionalne Pedagoško-andragoške dneve (PAD). Zbranih prek 60 udeležencev in udeleženk so uvodoma nagovorili prodekan za dodiplomski in magistrski študij ter informacijski sistem izr. prof. dr. Matej Hriberšek, predstojnica Oddelka za pedagogiko in andragogiko prof. dr. Monika Govekar Okoliš, vodja programskega odbora PAD 2025 prof. dr. Barbara Šteh in vodja organizacijskega odbora doc. dr. Vesna Podgornik

Letošnji Pedagoško-andragoški dnevi so potekali pod naslovom Od individualizma k skupnosti: je to še izziv? (zbornik povzetkov) ter se osredotočali na skupnost, na ustvarjanje vključujočih skupnosti za skupno učenje in kakovostno življenje. Posvetili so se vprašanjem, kakodelujejo različne skupnosti, kakšna je pri tem vloga pedagoških in andragoških delavcev ter kako v raznolikih skupnostih doseči medsebojno povezanost, razumevanje, spoštovanje in skupno učenje. Prvo plenarno predavanje je obravnavalo vlogo razrednika v oddelčni skupnosti, drugo se je osredotočilo na medgeneracijsko učenje v širši družbeni skupnosti, tretje na virtualne učne skupnosti. 

V popoldanskem delu so vzporedno potekale tri delavnice; prva kot nadgradnja plenarnega predavanja o vlogi razrednika, druga je osvetlila filozofska, pedagoška in andragoška teoretska izhodišča, ki raziskujejo razmerje med individualnostjo in skupnostjo, v tretji pa so udeleženci in udeleženke izkusili klasično igro, ki simulira upravljanje skupnega naravnega vira, in raziskovali vprašanja, povezana s skupnimi dobrinami in pravili njihove uporabe. Popoldanski del se je zaključil z razpravo na okrogli mizi, ki jo je moderirala prof. dr. Barbara Šteh. Na okrogli mizi je bil izpostavljen ključen izziv, kako preiti od besed k dejanjem in vsakodnevno udejanjati deklarirane vrednote o skupnem dobrem in sožitju ter se povezati v skupnem učenju in delovanju. Izpostavljeni so bili skupni poudarki predhodnih predavanj in delavnic o pomenu ustvarjanja pogojev za povezovanje v raznolikih skupnostih – »fizičnih ali virtualnih«, kjer je prostor za skupno razmišljanje in učenje, ki dopušča raznolike poglede, kjer se zavedamo razmerij moči, smo spoštljivi in prevzemamo iniciativo in odgovornost. 

 

Zadnje novice

27th Neolithic Seminar: Neolithic ontologies. Rethinking radical alterity of the Eurasian Neolithics

Letos bo potekal že 27. Neolitski seminar

Conference ASMOSIA XIV: call for papers

Amosia XIV

“DOCUMENTING COPTIC MONASTIC HERITAGE” PROJECT

Matjaž Kačičnik 2018 © Endangered Hermitages Project = Documenting Coptic Monastic Heritage Project