Izbrana poglavja iz muzeologije II: Dediščina kot sredstvo posredovanja informacij
Ure predavanj: 40
Ure seminarjev: 20
Ure vaj: 0
ECTS točke: 5
Nosilec/izvajalec: doc. dr. Mahnič Katja
Predavanja bodo posvečen dediščinskemu objektu kot sredstvu posredovanja informacij. Posebna pozornost bo posvečena muzejski razstavi, v okviru katere z izborom predmetov, njihovo medsebojno kontekstualizacijo in premišljeno umestitvijo v prostor oblikujemo pripovedi o preteklosti. Pri tem se bomo ukvarjali z nekaterimi ključnimi koncepti sodobne muzejske teorije: muzejski prostor bomo obravnavali kot prostor, kjer prihaja do zgoščevanja časa, pogovarjali se bomo o narativni topologiji, torej o tem, kako lahko ustvarjamo pripoved v kontekstu premikanja po muzejski razstavi, in se ukvarjali s procesom nenehne signifikacije – njeno uresničljivostjo, prednostmi in pomanjkljivostmi – v okviru muzejske razstave. Posebna pozornost bo zato posvečena tudi muzejskemu vodstvu.
V okviru seminarja bomo obravnavali več tujih in domačih primerov, s pomočjo katerih bomo skušali na otipljiv način predstaviti dediščinski objekt v vlogi sredstva posredovanja informacij. Primeri bodo predstavljeni v obliki klasičnih predstavitev ob slikovnem gradivu, filmih in v okviru ogledov izbranih muzejev in dediščinskih lokacij. V okviru samostojnega seminarskega dela bodo udeleženci skupaj pripravili predlog muzejske prezentacije: izbrali bodo temo prezentacije, predmete, vključene vanjo, oblikovali pa bodo tudi predlog postavitve muzejske prezentacije in vsebine sporočil, ki naj bi bila posredovana njenemu obiskovalcu. Seminar se bo zaključil s skupno predstavitvijo zasnove prezentacije.
Dostopnost dediščine.Izbrana poglavja študenta seznanjajo z najnovejšimi raziskovalnimi problemi, metodami in strokovno literaturo.Tema Izbranih poglavij se vsako leto spremeni in je objavljena na začetku študijskega leta.
• Svetlana Alpers: The Museum as a Way of Seeing, v: Ivan Karp, Steven D. Lavine (ed.): Exhibiting Cultures. The Poetics and Politics of Museum Display, London and Washington: Smithsonian Institution Press, 1991, str. 25-32. COBISS.SI-ID - 512130346
• Mieke Bal: Telling Objects. A Narrative Perspective on Collecting, v: Donald Preziosi, Claire Farago (ed.): Grasping the World. The Idea of the Museum, Aldershot, GB, Burlington, VT: Ashgate, 2004, str. 123-145. COBISS.SI-ID - 513038975
• Stephen Bann: Art History and Museums, v: Mark A. Cheetham, Michael Ann Holly, Keith Moxey (ed.): The Subjects of Art History. Historical Objects in Contemporary Perspectives, Cambridge: Cambridge University Press, 1998, str. 237-244. COBISS.SI-ID - 1285742
• Michael Baxandall: Exhibiting Intention: Some Preconditions of the Visual Display of Culturally Purposeful Objects, v: Ivan Karp, Steven D. Lavine (ed.): Exhibiting Cultures. The Poetics and Politics of Museum Display, London and Washington: Smithsonian Institution Press, 1991, str. 33-41. COBISS.SI-ID - 512130346
• Wolfgang Ernst: Frames at Work. Museological Imagination and Historical Discourse in Neoclassical Britain, The Art Bulletin, Vol. 75, No. 3, 1993, str. 481-498. COBISS.SI-ID - 4178442
• Wolfgang Ernst: Framing the Fragment. Archaeology, Art, Museum, v: Paul Duro (ed.): The Rhetoric of the Frame. Essays on the Boundaries of the Artwork, Cambridge: Cambridge University Press, 1996, str. 111-135. COBISS.SI-ID - 869742
• Anne Higonnet: Museum Sight, v: Andrew McClellan (ed.): Art and its Publics. Museum Studies at the Millenium, Malden, Oxford, Carlton: Blackwell Publishing, 2003, str. 133-147. COBISS.SI-ID - 9347145
• Charlotte Klonk, Mounting Vision. Charles Eastlake and the National Gallery of London, The Art Bulletin, Vol. 82, No. 2, 2000, str. 331-347. COBISS.SI-ID - 4178442
• Charlotte Klonk: Patterns of Attention. From Shop Windows to Gallery Rooms in Early Twentieth-Century Berlin, Art History, Vol 28, No. 4, 2005, str. 468-496. COBISS.SI-ID - 513486719
• Gerald McMaster: Museums and Galleries as Site for Artistic Intervention, v: Mark A. Cheetham, Michael Ann Holly, Keith Moxey (ed.): The Subjects of Art History. Historical Objects in Contemporary Perspectives, Cambridge: Cambridge University Press, 1998, str. 250-261. COBISS.SI-ID - 1285742
• Donald Preziosi, Brain of the Eart’s Body. Museums and the Framing of Modernity, v: Paul Duro (ed.): The Rhetoric of the Frame. Essays on the Boundaries of the Artwork, Cambridge: Cambridge University Press, 1996, str. 96-110. COBISS.SI-ID - 869742
• Danielle Rice: Museums. Theory, Practice, and Illusion, v: Andrew McClellan (ed.): Art and its Publics. Museum Studies at the Millenium, Malden, Oxford, Carlton: Blackwell Publishing, 2003, str. 77-84. COBISS.SI-ID - 9347145
• Charles Saumarez Smith: Museums, Artefacts, and Meanings, v: Peter Vergo (ed.): The New Museology, London: Reaktion Books, 1989, str. 6-21. COBISS.SI-ID - 48269410
• Anthony Alan Shelton: Museum and Museum Displays, v: Chris Tilley, Webb Keane, Susanne Kücher, Mike Rowlands, Patricia Spyer (ed.): Handbook of Material Culture, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: Sage, 2006 (2013), str. 480-499. COBISS.SI-ID - 52293986