Razredništvo in učiteljev poklicni razvoj
Ure predavanj: 30
Ure seminarjev: 30
Ure vaj: 0
ECTS točke: 5
Nosilec/izvajalec: prof. dr. Kalin Janica
1. Učiteljev poklicni razvoj:
• definiranje poklicnega razvoja
• teorije poklicnega razvoja
• komponente novega profesionalizma
• dejavniki spodbujanja poklicnega razvoja
• načrtovanje in spremljanje poklicnega razvoja učitelja
• šola kot učeča se skupnost: sodelovanje učiteljev in šolske svetovalne službe, medgeneracijsko sodelovanje, ugled učiteljskega poklica v družbi
2. Razredništvo:
• oddelek kot socialna skupina: značilnosti, razvoj skupine, skupinska dinamika in vloge posameznikov
• strukturni elementi oddelka: skupinski cilji, norme, strukture, kohezivnost
• vloge in naloge razrednika, elementi oddelčne klime in šolske kulture
• temeljna načela dela v oddelčni skupnosti
• strategije vodenja oddelka; participacija učencev
• načrtovanje dela z oddelkom; vloga oddelčnega učiteljskega zbora, načrtovanje programa življenja in dela oddelčne skupnosti,
• ure oddelčne skupnosti: namen, vsebina in načini dela
• metodologija spremljanja in vrednotenja delovanja oddelčne skupnosti
● Čepić, R., Kalin, J., Šteh, B. (2019). Poklicni razvoj učiteljev: kontekst, perspektive in izzivi = Teachers' professional development: Context, perspectives, and challenges. V: Kalin, J. (ur.), Čepić, R. (ur.). Poklicni razvoj učiteljev: ugled in transverzalne kompetence = Teacher' professional development: status and transversal competencies. 1. izd. V Ljubljani: Znanstvena založba Filozofske fakultete; = Ljubljana: University Press, Faculty of Arts; Reka; Pedagoška fakulteta; = Rijeka: Faculty of Teacher Education, 2019. str. 21-45, 133-158. ID=69627746
● Gregorčič Mrvar, P., Resman, M., Kalin, J., Mažgon, J. (2019). Cooperation between head teachers and professional school counsellors in Slovenian schools. Management: journal of contemporary management issues. vol. 24, special issue, str. 89-106. ID=69707106
● Kalin, J. (2001). Pogledi na razrednikovo delo in vloge razrednika. Sodobna pedagogika, letn. 52, št. 1, str. 8-31. ID=761348
● Kalin, J. (2002). Ravnatelj in razrednik pred ogledalom novega profesionalizma. Sodobna pedagogika, letn. 53, št. 1, str. 150-166. ID=761348
● Kalin, J. (2004). Učiteljev profesionalni razvoj in kultura učeče se organizacije. Vodenje v vzgoji in izobraževanju, št. 3, str. 25-36. ID=127567616
● Kalin, J. (2019). Vloga pedagoga pri sodelovanju z razredniki in oddelčno skupnostjo. Sodobna pedagogika, letn. 70, št. 1, str. 70-86. ID=69528418
● Muršak, J., Javrh, P., Kalin, J. (2011). Poklicni razvoj učiteljev. (Razprave FF). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. ID=257139456
● Peklaj, C. in Pečjak, S. (2015). Psihosocialni odnosi v šoli. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, str. 47-56. ID=279898880
● Programske smernice za delo oddelčnega učiteljskega zbora in oddelčne skupnosti (2005). Ljubljana: MŠŠ. Dostopno na: http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/de….
● Pšunder, M. (2011). Vodenje razreda. Maribor: Mednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta, str. 73-164. ID=67952641
Relevantni članki iz domače in tuje literature, dostopne v knjižnicah in na svetovnem spletu.