Zgodovina vzgoje in izobraževanja v Sloveniji
Ure predavanj: 45
Ure seminarjev: 15
Ure vaj: 0
ECTS točke: 5
Nosilec/izvajalec: prof. dr. Vidmar Tadej
• Vprašanja in problemi vzgoje in izobraževanja na Slovenskem so predstavljeni v zgodovinskem kontekstu. Razvoj teorij, konceptov, strategij reševanja problemov ter empirične ugotovitve v tej zvezi.
• Identificiranje in analiziranje faz, mejnikov v razvoju oblik vzgoje in izobraževanja otrok, mladine in odraslih, oblik formalnega, neformalnega in informalnega izobraževanja in učenja v Sloveniji od začetkov do 20. stoletja.
• Ciperle, J. in Vovko, A. (1987.). Šolstvo na Slovenskem skozi stoletja. Ljubljana: Slovenski šolski muzej. ID - 17401089
• Gabrič, A. (2001). Šolski sistemi na Slovenskem v 20. stoletju. Šolska kronika, 10, št. 1, str. 236– 251. ID - 19134509
• Medveš, Z. (2015). Socialistična pedagogika, ujeta v mit o pravičnosti enotne šole in kulturno hegemonijo. Sodobna pedagogika, 66, št. 2, str. 14–37. ID - 58802530
• Schmidt, V. (1970). Osnovna šola in osnovnošolska zakonodaja pred sto leti. V: V. Schmidt, V. Melik in F. Ostanek (ur.). Osnovna šola na Slovenskem 1869–1969. Ljubljana: Slovenski šolski muzej, str. 9–29. ID=30694657
• Schmidt, V. (1988.). Zgodovina šolstva in pedagogike na Slovenskem I. Od naselitve do 1805. Ljubljana: Delavska enotnost. str.: 41-92, 120-150, 153-232, 262-290. ID=4032000
• Vidmar, T. in Protner, E. (2018). Ključni vidiki institucionalnega razvoja pedagogike kot akademske discipline v Sloveniji. Sodobna pedagogika, 69, št. 3, str. 10–27. ID - 68430690
Relevantni članki iz domače in tuje literature, dostopne v knjižnicah in na svetovnem spletu.