Teorije izobraževanja in učenja odraslih
Stopnja: 2
Ure predavanj: 30
Ure seminarjev: 30
Ure vaj: 0
ECTS točke: 5
Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Mikulec Borut
Temeljni teoretski tokovi v izobraževanju odraslih: liberalni, progresivni, behavioristični, humanistični, kritični (radikalni), postmodernistični.
Epistemološke osnove izobraževanja odraslih: pozitivistična epistemologija, konstruktivistična epistemologija, emancipatorna epistemologija, instrumentalna epistemologija.
Temeljne paradigme v izobraževanju odraslih (pozitivistična, interpretativna, kritična) ter pomembnejši teoretiki izobraževanja odraslih (npr. Dewey, Lindeman, Illich, Gelpi, Freire idr.).
Nameni in cilji izobraževanja odraslih (vloga izobraževanja odraslih pri doseganju »dobre« družbe; ekonomska, reprodukcijska in transformativna/emancipacijska funkcija izobraževanja odraslih).
Konceptualno razlikovanje med izobraževanjem (ponudba, infrastruktura, odnos učitelj-učeči se) in učenjem (individualna odgovornost, sprememba, prilagajanje) odraslih ter prehod iz izobraževanja odraslih v vseživljenjsko učenje.
Teorije učenja in njihove izpeljave v izobraževanju odraslih: humanistična teorija učenja (Rogers, Knowles - andragogika, samostojno učenje), izkustvena teorija učenja (Kolb, Jarvis, Illeris), teorija transformativnega učenja (Mezirow, Freire, Negt), »bildung« (Humbold, Fuhr), teorija situacijskega (Lave, Wenger) in ekspanzivnega (Engeström) učenja, posthumanistične teoretske perspektive (Fenwick, Edwards).
● Bagnall, R. G. in Hodge, S. (2022). Epistemologies and Ethics in Adult Education and Lifelong Learning. Pelgrave Macmillan. ID=140256771
● Belenger, P. (2011). Theories in Adult Learning and Education. Verlag Barbara Budrich. ID=1462118
● Elias, J. L. in Merriam, S. (2005). Philosophical foundations of adult education. Krieger Publishing Company. ID=40733794
● Finger, M. in Asun, J. M. (2001). Adult Education at the Crossroads: Learning Our Way Out. Zed Books. ID=790118
● Foley, G. (ur.) (2000). Understanding Adult Education and Training. Allen & Unwin.
● Jarvis, P. (ur.) (2001). Twentieth century thinkers in adult & continuing education. Kogan Page.
● Merriam, S. B., Caffarella, R. S. in Baumgartner, L. M. (2007). Learning in Adulthood. A Comprehensive Guide. Jossey-Bass. ID=ID= 34155874
Relevantni članki iz domače in tuje literature, dostopne v knjižnicah in na svetovnem spletu.