Etnološka pedagoška praksa

Etnološka pedagoška praksa

Stopnja: 2

Ure predavanj: 0

Ure seminarjev: 0

Ure vaj: 60

ECTS točke: 6

Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Habinc Mateja

Pedagoška praksa se izvaja na osnovnih, srednjih in (izjemoma) višjih strokovnih oziroma visokih šolah, pri pouku različnih predmetov: v osnovni šoli pri predmetih Družba 4 in Družba 5, pri izbirnih predmetih Etnologija – srečevanja s kulturami in načini življenja ter Etnologija – sodobnosti z razsežnostmi dediščine. Pedagoško prakso je mogoče opravljati tudi pri nekaterih drugih osnovnošolskih in srednješolskih predmetih, na primer pri zgodovini, sociologiji, geografiji, slovenščini, državljanski in domovinski vzgoji ter predmetih etika, turistična vzgoja, kulturna dediščina, gastronomija in v okviru poučevanja tujih jezikov. Poteka lahko tudi v okviru obšolskih projektov v lokalnem okolju in na nacionalni ravni ter v kulturnih ustanovah, na primer v galerijskih in muzejskih, s katerimi ima Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo sklenjen dogovor o sodelovanju.

Pedagoška praksa se smiselno navezuje na vsebine pri predmetu Etnološka didaktika. Med prakso študentje in študentke pripravijo relevantna učna gradiva, učencem oziroma udeležencem delavnic, projektnih akcij in galerijskega ali muzejskega izobraževanja pa podajajo etnološke in kulturnoantropološke vsebine. Študentke in študenti sodelujejo z mentorji pri načrtovanju in izvedbi učnih ur oziroma izobraževanja in opravijo tudi preizkusno pedagoško delo v šoli ali v pedagoškem delu galerije, muzeja ali katere druge ustanove.

1. V. Brodnik, J. Bogataj in V. Hazler, Učni načrt. Program osnovna šola. Etnologija - kulturna dediščina in načini življenja [Elektronski vir]: izbirni predmet. Ljubljana 2015: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-…
2. D. Trškan idr., Pedagoška praksa pri specialnih didaktikah na Filozofski fakulteti. Ljubljana 2005: Center za pedagoško izobraževanje, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani. [COBISS.SI-ID – 30844514]; http://didaktikazgodovine.ff.uni-lj.si/_private/Projekt%202/Pedagoskapr…
3. M. Javornik Krečič, B. Kacjan, K. Kolnik, E. Konečnik Kotnik, M. Kukovec, S. Pulko in M. Tavčar Krajnc,. Priročnik za praktično usposabljanje študenta. Maribor 2011: Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru. https://ff.um.si/wp-content/uploads/prirocnik_za_prakticno_pedagosko_us…
4. L. Kužnik, Virtual worlds: New ways of learning. V: Fotis Lazarinis, Steve Green in Elaine Pearson, ur., Developing and utilizing e-learning applications. New York 2011: Information Science Reference, str. 125−137. https://www.researchgate.net/publication/293187023_Virtual_worlds_New_w…
5. R. Muršič, 1994, Teze za etnologijo v šolah. Glasnik Slovenskega etnološkega društva 34(4): 51-52. [COBISS.SI-ID – 59009024 ]; URN:NBN:SI:DOC-8GS0T58C
6. R. Muršič in M. Ramšak, ur., 1994, Etnologija v šoli. Tematski blok. Glasnik Slovenskega etnološkega društva 34(4). URN:NBN:SI:DOC-9J2PJZCR
7. Aktualni učni načrti za osnovne in srednje šole, za visokošolske in višješolske izobraževalne programe. https://www.gov.si/teme/programi-in-ucni-nacrti-v-osnovni-soli/ https://www.gov.si/podrocja/izobrazevanje-znanost-in-sport/srednjesolsk… https://www.gov.si/teme/visjesolski-studijski-programi/ https://www.gov.si/podrocja/izobrazevanje-znanost-in-sport/visokosolsko…
8. H. Tužinská, 2017, Anthropology as necessary unlearning: Examples from Camps, Courts, Schools and Businesses. Etnološka tribina 47(40): 3-42. https://doi.org/10.15378/1848-9540.2017.40.01