Pedagoška praksa pri didaktiki slovenskega jezika in književnosti 1
Stopnja: 2
Ure predavanj: 0
Ure seminarjev: 30
Ure vaj: 0
ECTS točke: 3
Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Vogel Jerica, prof. dr. Žbogar Alenka
Študenti so ob opazovanju pouka slovenskega jezika in književnosti v praksi pozorni na:
uresničevanje ciljev sodobnega pouka prvega/maternega jezika/pouka književnosti; uporabo in sestavo učnih načrtov, učnih gradiv za pouk slovenskega jezika in književnosti, priročnikov in IKT; razvijanje jezikovne in narodne zavesti ter realizacijo (med) kulturne, etične in estetske vzgoje pri predmetu slovenščina; vodenje interesnih dejavnosti in izbirnih predmetov, povezanih z jezikovno, s književno in kulturno vzgojo.
Vsebine se usvajajo stopenjsko:
1. faza: uvodna seminarska seznanitev z metodami opazovanja in razčlenjevanja učne ure slovenskega jezika in učne ure književnosti, priprave na pisanje protokola;
2. faza: opazovanje in skupinsko razčlenjevanje jezikovnega in književnega pouka pri različnih učiteljih mentorjih na osnovnih in/ali srednjih šolah pod vodstvom učitelja mentorja in specialnega didaktika, hospitiranje pri zunajrazrednih dejavnostih;
3. faza: sodelovanje z izbranim učiteljem mentorjem: opazovanje in razčlenjevanje jezikovnega in književnega pouka in drugih dejavnosti, načrtovanje krajših intervencij in vključevanje v pouk; poročila skupin v seminarju.
- Krakar Vogel, Boža: Poglavja iz didaktike književnosti COBISS.SI-ID - 127605760
- Krakar Vogel, B. Jerca Vogel, Alenka Žbogar: Dnevnik pedagoške prakse pri didaktiki slovenskega jezika in didaktiki književnosti : 2014/2015. - Poskusna izd. - [Ljubljana] : Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, [2014]. COBISS.SI-ID - 55534434
- Priročnik za učiteljice - mentorice na prvem delu pedagoške prakse pri didaktiki književnosti in didaktiki slov. jezika. – 2019 COBISS.SI-ID 70513250