Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju

Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju

Stopnja: 2

Ure predavanj: 15

Ure seminarjev: 60

Ure vaj: 15

ECTS točke: 6

Nosilec/izvajalec: doc. dr. Podgornik Vesna, prof. dr. Mažgon Jasna

Temeljne značilnosti kvalitativne metodologije.

Primerjava kvantitativne in kvalitativne metodologije z ontološkega in epistemološkega vidika.

Dopolnjevanje znanja s področja empiričnih kvantitativnih raziskav in izvedba raziskave po posameznih fazah:

opredelitev raziskovalnega problema, primernega za kvantitativno raziskovanje
izbira ustrezne raziskovalne metode,
vzorčenje,
izdelava instrumentarija za zbiranjue podatkov;
analiza in interpretacija podatkov,
izdelava poročila o kvantitativni empirični raziskavi.
Dopolnjevanje znanja s področja empiričnih kvalitativnih raziskav in izvedba raziskave po posameznih fazah:

opredelitev problema, primernega za kvalitativno raziskovanje,
pojasnitev teoretičnega okvira,
izbor enot raziskovanja,
zbiranje empiričnega gradiva,
urejanje gradiva,
kvalitativna analiza in interpretacija,
izdelava poročila o kvalitativni raziskavi.
Možnosti kombinirane uporabe kvantitativne in kvalitativne metodologije v raziskovalnem delu.

Mažgon, J., Štefanc, D. (2014). Epistemological aspects of contemporary educational methodology and didactics : qualitative research, quality teaching, (Didaktik in Forschung und Praxis, Bd. 71). Hamburg: Verlag Dr. Kovač. ID=53357154
Cencič, M. (2009). Kako poteka pedagoško raziskovanje: primer kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, str. 1-160. ID=243206400
Sagadin, J. (1991). Razprave iz pedagoške metodologije. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. ID=24391168
Bryman, A. (2021). Social Research Methods (6th edition). New York: Oxford. ID=81131267
Sarantakos, S. (2013). Social Research (4th edition). New York: Palgrave Macmillan. ID=23338333
Creswell, J. W. and Creswell, J. D. (2017). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches (5th edition). Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage. ID=35712349
Cohen, L, Manion, L. Morrison, K. R. B.(2018). Research methods in education (8th edition). London: Rutledge. ID=35712349
Mužić, V. (2004). Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja (2. izd.). Zagreb: Educa. ID=565372

Seznam literature se sproti dopolnjuje z novimi aktualnimi članki, monografijami… Dodatna literatura za seminar bo predstavljena na seminarskih urah.