Didaktika umetnostne zgodovine I
Stopnja: 2
Ure predavanj: 0
Ure seminarjev: 0
Ure vaj: 60
ECTS točke: 4
Nosilec/izvajalec: asist. dr. Dolšina Delač Marjana, prof. dr. Germ Martin
Pomen, naloge in vsebina didaktike umetnostne zgodovine
Pedagoško delo v šoli in v kulturnih institucijah, vloga predmeta likovna umetnost in umetnostna zgodovina v srednji šoli, umetnostna zgodovina kot maturitetni predmet, matura, predmetni katalog znanj, različni učni načrti. Naloge pedagoškega dela v javnih občilih in za javnost, ki je zasebno zainteresirana za umetnost in umetnostno zgodovino (prireditve, organizirani obiski, projektni obiski umetniških del in dogodkov).
Pedagoška inšpekcija.
Uvod v metodo globalnega učenja
Uvod v učno pripravo
Letno in dnevno načrtovanje pouka. Didaktično - metodična zasnova učne priprave. Učne oblike in metode. Vrste in oblikovanje učnih ciljev. Didaktična redukcija vsebine in didaktična načela pri pouku umetnostne zgodovine in likovne umetnosti v šoli in izven nje. Učna priprava za ne-šolsko javnost. Sprotna evalvacija pedagoškega dela.
Procesno preverjanje in ocenjevanje znanja v šolah
Načrtovanje utrjevanja in ponavljanja, preverjanja in ocenjevanja znanja (ustno, pisno): oblikovanje vprašanj po Bloomovi taksonomiji znanja; preverjanje in ocenjevanje drugih dejavnosti dijakov pri pouku.
Oblikovanje kriterijev za ocenjevanje znanja v skladu s standardi znanj za umetnostno zgodovino in likovno umetnost ter šolsko zakonodajo.
Učitelj umetnostne zgodovine
Lik učitelja umetnostne zgodovine in likovne umetnosti. Vodenje razreda in razredna interakcija. Permanentno izobraževanje učiteljev; načrtovanje učiteljevega profesionalnega razvoja.
- Dolšina Delač, Marjana, Paulič, Olga, Golob, Nataša (2023). Učbenik za didaktiko umetnostne zgodovine. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID – 160356099
- Donahue Wallace, K., La Follette, L., Pappas, A. (ur.) (2008). Teaching Art History with New Technologies: Reflections and Case Studies. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing. COBISS.SI-ID – 166164995
Priporočena literatura
- Anderson, L., Krathwohl, D., Airasian, P., Cruikshank, K., Mayer, R., Pintrich, P., Raths, J., Wittrock, M. (2016). Taksonomija za učenje, poučevanje in vrednotenje znanja: revidirana Bloomova taksonomija izobraževalnih ciljev (prev. Sentočnik, S.). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. COBISS.SI-ID – 285155584
- Blažič, M., Ivanuš Grmek, M., Kramar, M., Strmčnik, F. (2003). Didaktika [visokošolski učbenik]. Novo mesto: Visokošolsko središče in Inštitut za raziskovalno in razvojno delo. COBISS.SI-ID - 127269376
- Bračun Sova, R. (2016). Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju. Ljubljana: Pedagoški inštitut. http://www.pei.si/UserFilesUpload/file/digitalna_knjiznica/Dissertation…
- Dolšina, M. (2015). Educational role of art history as a school subject area in programmes of formal education in Slovenia: the aspect of vzgoja, according to general European guidelines. Journal of Education, Culture and Society 1_2015, str. 227–241. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20151.227.241
- Dolšina, M. (2014). The Slovenian Art History Textbook in Comparison to Polish Textbooks: Authorship and Content, Didactic Structure and Publishing Circumstances. Journal of Education, Culture and Society (ur. Kobylarek, A.). Wrocław: Pro Scientia Publica, str. 285−298. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20141.285.298
- Dolšina Delač, M. (2019). Uporabnost metode LTD na vajah iz didaktike umetnostne
zgodovine. Sodobna pedagogika 70/136(2), pp. 86¬¬–100. COBISS.SI-ID – 761348
- Kreft, L. (2017). Poučevanje sodobne umetnosti (in estetike). V (ur. Germ, T. in Kavčič, N.): Litterae pictae: Scripta varia in honorem Nataša Golob septuagesimum annum feliciter complentis. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID - 289786112
- Marentič Požarnik, B., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti: stili spoznavanja, učenja, mišljenja. Nova Gorica: Educa. COBISS.SI-ID - 50931968
- Marentič Požarnik, B., Plut Pregelj, L. (2009). Moč učnega pogovora. Ljubljana: DZS. COBISS.SI-ID – 244064512
- Marentič Požarnik, B. (2016, 7. natis). Psihologija učenja in pouka: Temeljna spoznanja in primeri iz prakse. Ljubljana: DZS. COBISS.SI-ID – 283428096
- Margulies, N. (1992). Miselne podobe: Učenje in poučevanje miselnih vzorcev. Ljubljana: Alpha Center. COBISS.SI-ID - 205641
- Paulič, O. (2017). Razvoj in pomen didaktike umetnostne zgodovine ter sodelovanje
z didaktiki Filozofske fakultete v Ljubljani. V (ur. Germ, T. in Kavčič, N.): Litterae pictae: Scripta varia in honorem Nataša Golob septuagesimum annum feliciter complentis. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID – 289786112
- Peček Čuk, M. in Lesar, I. (2020). Moč vzgoje: Sodobna vprašanja teorije vzgoje. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije. COBISS.SI-ID - 67097859
- Puschner, A. (2017). Umetnostna zgodovina v šolskem procesu: od devetletke do mature. V (ur. Germ, T. in Kavčič, N.): Litterae pictae: Scripta varia in honorem Nataša Golob septuagesimum annum feliciter complentis. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID – 289786112
- Rose, M. in Hedrick, T. L. (2018). Multisensory and Active Learning Approaches to Teaching Medieval Art. Art History Pedagogy & Practice 3 (1). https://academicworks.cuny.edu/ahpp/vol3/iss1/4
- Strmčnik, F. (2001). Didaktika: Osrednje teoretične teme. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. COBISS.SI-ID - 113563136
- Tavčar, L. (2009). Homo spectator: Uvod v muzejsko pedagogiko. Ljubljana: Pedagoški inštitut. http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-D3HYTZLH
- Valenčič Zuljan, M. in Kalin, J. (2020). Učne metode in razvoj učiteljeve metodične kompetence. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. COBISS.SI-ID - 22908419