Prevodno usmerjena kontrastivna slovensko-francoska besedilna analiza

Prevodno usmerjena kontrastivna slovensko-francoska besedilna analiza

Stopnja: 2

Ure predavanj: 30

Ure seminarjev: 30

Ure vaj: 0

ECTS točke: 6

Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Mezeg Adriana, prof. dr. Schlamberger Brezar Mojca

Študentje obnovijo osnove tekstologije in pragmatike diskurza s poudarkom na kontekstu, naslovniku ter sporazumevalnem namenu. Spoznajo osnovne prototipe in tipe besedil v francoščini ter slovenščini: pripoved, opis, argumentacijo, razlago in dialog, monolog. Značilnosti posameznih francoskih in slovenskih besedil, predvsem neumetnostnih, med seboj primerjajo ter tvorijo besedila iste vrste ob upoštevanju funkcije besedila, sporazumevalnega namena ter naslovnika. Seznanjajo se z različnimi pristopi k prevajanju določenih tipov in zvrsti besedil in si pomagajo z izborom paralelnih besedil, na podlagi katerih odkrivajo zakonitosti tvorjenja besedil v enem in drugem jeziku. Posebej spoznavajo časopisna besedila, znanstvena besedila, tehnična besedila in analizirajo njihove zakonitosti v francoskem in slovenskem jeziku.

Obvezna:
1. Adam, J. M. (2011): Les textes: types et prototypes. Pariz: Nathan Université. COBISS.SI-ID - 48437858
2. C. Kerbrat-Orecchioni (1999): L'énonciation, Pariz: Armand Collin, Collection U – Linguistique. 4. izd. COBISS.SI-ID - 12644194
3. M. A. Morel, L. Danon-Boileau (1998): Grammaire de l'intonation (L'exemple du français), Pariz: Ophrys. COBISS.SI-ID – 8260962
4. Olohan, Maeve, 2006: Introducing Corpora in Translation Studies. London in New York: Routledge. COBISS.SI-ID – 34433378

Priporočena:
1. Ferréol, G., Flageul, N. (1996): Méthodes et techniques de l'expression écrite et orale. Pariz: Armand Colin, zbirka Cursus. COBISS.SI-ID - 6800994
2. Jeandillou, J. F. (1997): L'Analyse textuelle. Pariz: Armand Colin. Zbirka Cursus. COBISS.SI-ID - 27668322
3. Maingueneau, D. (2000): Analyser les textes de communication. Pariz: Nathan Université. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=30702… 4. izd. 2021
4. Schnedecker, C. (2002): Lire, comprendre, rédiger des textes théoriques. Bruselj: De Boeck. COBISS.SI-ID - 39155554